Σελίδες

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Προβλήματα των νέων

Είναι αναντίρρητο ότι κάποια από τα χαρακτηριστικά των νέων είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Αυτά έχουν σχέση είτε με την εκπαίδευση είτε με τον << έξω κόσμο >> είτε με ορισμένες δραστηριότητες και τέλος είτε με την ψυχολογία τους.

Είναι σαφές ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα των νέων είναι ο έρωτας. Ίσως είναι παράξενο αλλά αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και εμπόδιο που θα συναντήσει ένας νέος όσο καλά και να περάσει όταν είναι ερωτευμένος. Ο έρωτας μπορεί να αποπροσανατολίσει τον έφηβο από τους στόχους του, τον κάνει να μη μπορεί να συγκεντρωθεί για να πραγματοποιήσει κάτι όπως να διαβάσει ή να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα. Το χειρότερο είναι ότι ένας ερωτευμένος δεν καταλαβαίνει το οποιοδήποτε λάθος που κάνει και επικεντρώνεται στην ευτυχία του προσώπου που είναι ερωτευμένος ξεχνώντας όλους τους στόχους και τις θυσίες που έχει κάνει μέχρι εκείνη την στιγμή στη ζωή του. Επιπλέον ο έφηβος περνάει τον ελεύθερο χρόνο του μαζί με εκείνο το πρόσωπο και τον υπόλοιπο σκέφτοντας το και έτσι δεν μπορεί να ασχοληθεί με τίποτα άλλο όπως κάποια δραστηριότητα σαν την κολύμβηση.

Είναι κοινός τόπος ότι η ανεργία που ενδέχεται να αντιμετωπίσει ο νέος στο μέλλον ανησυχεί όλους τους νέους και αποτελεί το κυριότερο πρόβλημα. Παράλληλα, όμως, με αυτό υπάρχει και το πρόβλημα της παιδείας η οποία δεν αναπτύσσει την προσωπικότητα των νέων, καθώς στηρίζεται στην εξειδίκευση και έχει τεχνοκρατικό χαρακτήρα ή στείρας αποστήθισης. Παρατηρείται, επίσης ότι δεν επιτρέπει στον έφηβο να αναπτύσσει πρωτοβουλίες εξαιτίας του κομφορμιστικού χαρακτήρα του σχολείου. Επιπλέον εντείνει το άγχος μέσα από τις εξετάσεις και τα διαγωνίσματα. Τέλος, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν ικανοποιεί τις ανάγκες των νέων, καθώς μοιάζει αποκομμένο από τις εξελίξεις και τις ανακατατάξεις που συντελούνται στην κοινωνία.

Όσων αφορά την ψυχολογία των νέων, οι νέοι ακόμα ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους, μαθαίνουν τις ικανότητες τους. Επίσης σε αυτή την ηλικία οι έφηβοι συχνά ζηλεύουν κάποιους άλλους ενώ παράλληλα επιθυμούν να έχουν περισσότερα ώστε να γίνουν καλύτεροι ακόμη και αν έχουν ήδη πάρα πολλά. Υπάρχουν στιγμές που οι νέοι ψωνίζονται και νιώθουν ότι είναι πάνω από όλους και από την άλλη υπάρχουν στιγμές που νιώθουν απογοητευμένοι, ότι κανείς δεν νοιάζεται γι'αυτούς, ότι είναι ένα <<τίποτα>> δεν έχουν κανέναν και κανείς δεν τους αγαπάει. Επίσης στο στάδιο της εφηβείας προσαρμόζεται και ο χαρακτήρας του κάθε ατόμου και γι'αυτό το λόγο ορισμένα προβλήματα που μπορούν να επηρεάσουν τον χαρακτήρα όπως τον bulling, η μοναξιά κ.α. πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα. 


Από την άλλη μεριά οι γονείς πρέπει να καλλιεργήσουν στα παιδιά τους θετικές αξίες όπως αγάπη και πίστη στην επιστήμη ή στο επάγγελμα, που σημαίνει άρτια και ολοκληρωμένη επαγγελματική κατάρτιση και πολύπλευρη μόρφωση. Επίσης αυτογνωσία ώστε οι νέοι να κάνουν σωστή εκτίμηση των αρετών και των αδυναμιών΄ώστε να μπορούν να καταπολεμήσουν τα ελαττώματα τους και κυρίως τον εγωισμό και τον φανατισμό. Η αυτογνωσία οδηγεί στο σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό το νέο άτομο, τον βοηθάει να εκτιμάει ορθά τις δυνατότητες του, να αναπτύσσει τις αρετές του και να ενεργεί ανάλογα. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι γονείς πρέπει να έχουν συμβουλευτικό και καθοδηγητικό ρόλο, ώστε ο νέος να ξεπεράσει το άγχος του, να αποκτήσει σιγουριά για τον εαυτό του και να μην ανησυχεί για την ανεργία.

Με βάση τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι η εφηβεία είναι ηλικία γεμάτη αντιθέσεις. Οι συναισθηματικές αντιφάσεις συνδεόμενες με τις τάσεις αμφισβήτησης και την επαναστατικότητα της ηλικίας, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που ο έφηβος αδυνατεί να ελέγξει, Απαιτείται, λοιπόν, η κατανόηση από τους μεγαλύτερους. Τέλος, είναι αναγκαία και η αυτογνωσία και η αυτοσυγκράτηση από την πλευρά των εφήβων για την ασφαλέστερη ένταξη τους στην κοινωνία των ενηλίκων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου